VOP

UPOZORNENIE: E-SHOP JE URČENÝ VÝHRADNE PRE PODNIKATEĽOV. VZHĽADOM NA UVEDENÉ SA VŠETKY VZŤAHY MEDZI SPOLOČNOSŤOU A ZÁKAZNÍKMI POVAŽUJÚ ZA OBCHODNOPRÁVNE VZŤAHY.

1. Platnosť VOP

1.1 Všeobecné obchodné podmienky. Tieto všeobecné obchodné podmienky Spoločnosti (ďalej len "VOP") sa vzťahujú na všetky dodávky Tovaru zo strany Spoločnosti, ako aj na akékoľvek ďalšie záväzkové vzťahy medzi Spoločnosťou a tretími osobami ‑ Zákazníkmi.

1.2 VOP a Objednávky. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť Objednávok Zákazníkov realizovaných v E‑shope a platia v plnom rozsahu, pokiaľ nebolo v jednotlivej Objednávke písomne dohodnuté medzi Spoločnosťou a Zákazníkom inak. V prípade rozporu alebo rozdielností medzi úpravou vzájomných práv a povinností Spoločnosti a Zákazníka obsiahnutou v týchto VOP a v samostatnej Objednávke, majú pred znením VOP prednosť odchylné dojednania obsiahnuté v Objednávke, a to iba v rozsahu odchýlneho dojednania. Akékoľvek všeobecné obchodné podmienky Zákazníka sa na vzájomné vzťahy Zákazníka a Spoločnosti nepoužijú, a to ani v prípade, ak Spoločnosť poskytne bez výhrad plnenie Zákazníkovi na základe Objednávky.

1.3 Zmeny a doplnenia VOP. Zmeny alebo doplnenia týchto VOP sú platné a účinné len v prípade, že boli písomne potvrdené Spoločnosťou, pričom Zákazník a Spoločnosť sa dohodli, že Spoločnosť je oprávnená jednostranne zrušiť, zmeniť alebo doplniť tieto VOP a takúto úpravu VOP oznámiť Zákazníkovi a Zákazník je povinný sa s takto upravenými VOP oboznámiť. V prípade, že Zákazník s upravenými VOP nesúhlasí, vyjadrí tak písomne (postačuje správa doručená na e‑mail: obchod@antitask.sk) najneskôr do 5 kalendárnych dní odo dňa oznámenia úpravy VOP, pričom v takomto prípade je na zvážení Spoločnosti, či výhrady Zákazníka v plnom rozsahu akceptuje a potvrdí aplikáciu pôvodného znenia VOP alebo so Zákazníkom dojedná osobitné ustanovenia odchyľujúce sa od upraveného znenia VOP alebo bude trvať na zmene VOP, pričom v takom prípade má Zákazník právo vypovedať Zmluvu s okamžitou účinnosťou.

1.4 Žiadne plnenie pre tretie osoby. Záruky a iné záväzky Spoločnosti vyplývajúce zo Zmluvy vznikajú len voči Zákazníkovi a v jeho výlučný prospech. S výnimkou prípadov, keď je to ustanovené vo všeobecne záväzných právnych predpisoch, žiadna iná osoba alebo subjekt nebudú považovaní za tretiu osobu, ktorej je zo strany Spoločnosti poskytované akékoľvek plnenie, nárok či iné právo zo Zmluvy, ani inak nie je oprávnená prijímať alebo vymáhať akékoľvek plnenie, nároky alebo práva voči Spoločnosti v súvislosti so Zmluvou.

2. Definície

2.1 Nižšie uvedené pojmy majú význam definovaný nasledovne:

"Cena" znamená kúpnu cenu za Tovar, ktorú je Zákazník povinný zaplatiť Spoločnosti a ktorej výška, prípadne spôsob jej určenia, sú uvedené v Objednávke.

"Dôverné informácie" sú neverejné informácie, ktoré sú sprístupnené, a ktoré sú v čase sprístupnenia identifikované ako dôverné alebo by mali byť dôvodne považované za dôverné alebo chránené s ohľadom na ich povahu a/alebo okolnosti súvisiace s ich sprístupnením, najmä informácie o osobitne poskytnutých zľavách, spôsobe vybavovania nárokov vyplývajúcich zo zodpovednosti za škodu alebo za vady, či iných špecificky navrhnutých podmienkach a dojednaniach medzi Spoločnosťou a Zákazníkom.

"DPH"znamená daň z pridanej hodnoty.

"E‑shop" znamená internetový obchod prevádzkovaný Spoločnosťou na webovej stránke s URL adresou: www.anitask.sk.

"Obchodný zákonník" znamená zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

"Objednávka" znamená online formulár zobrazený Zákazníkovi v E‑shope podľa ods.4.2 VOP, vyplnením a odoslaním ktorého si Zákazník záväzne objednáva Tovar.

"Obsah" znamená akýkoľvek text, súbor, grafiku, média, údaje, dáta, informácie a akýkoľvek iný obsah E‑shopu, vrátane Zákazníckeho účtu.

"Spoločnosť" znamená spoločnosť ANITA SK s. r. o., so sídlom Hurbanova 3803/4, 036 01 Martin, IČO: 36 756 652, zapísanú v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. : 66620/L.

"Tovar" znamená tovar ponúkaný Spoločnosťou v E‑shope.

"Zákaznícky účet" znamená jedinečný užívateľský účet (konto) priradený podnikateľovi po jeho registrácii v E‑shope. Zriadenie Zákazníckeho účtu je nevyhnutné pre objednávanie Tovaru z E‑shopu.

"Zákazník" znamená registrovaného zákazníka v E‑shope, ktorý má záujem o dodanie Tovaru; ako zákazník (kupujúci) je označený v Objednávke v časti "Fakturačné údaje".

"Zmluva" znamená zmluvu uzavretú medzi Zmluvnými stranami, ktorá vznikla v súlade s čl. 4 týchto VOP a zhŕňa všetky zmluvné dojednania dojednané medzi Zmluvnými stranami, vrátane Objednávky a VOP.

"Zmluvná strana" znamená Spoločnosť a Zákazníka, spoločne alebo jednotlivo podľa prípadu.

3. Registrácia a prihlásenie sa do Zákazníckeho účtu

3.1 Registrácia. V prípade, ak má podnikateľ záujem o kúpu Tovaru prostredníctvom E‑shopu, je povinný sa pred tým registrovať v E‑shope a vytvoriť si Zákaznícky účet, a to v časti "Registrujte sa". Pre účely registrácie je podnikateľ povinný poskytnúť Spoločnosti všetky údaje nevyhnutné na vytvorenie Zákazníckeho účtu tak, ako sú uvedené v registračnom formulári a zároveň potvrdiť overenie e‑mailovej adresy podnikateľa uvedenej pri registrácii. Podnikateľ poskytne všetky informácie v správnej, pravdivej, aktuálnej a úplnej podobe a v prípade ich zmeny, tieto oznámi Spoločnosti ihneď, najneskôr do 24 hodín od kedy zmena nastala. Spoločnosť si vyhradzuje právo preverovať správnosť, pravdivosť a úplnosť informácií poskytnutých podnikateľom pri registrácii a rozhodovať o zriadení, prípadne nezriadení Zákazníckeho účtu. Akékoľvek porušenie povinnosti Zákazníka podľa tohto odseku VOP, oprávňuje Spoločnosť buď odmietnuť, ukončiť alebo pozastaviť dodávanie Tovaru, ako aj prístup podnikateľa do E‑shopu či jeho Zákazníckeho účtu, pričom takéto odmietnutie, ukončenie alebo pozastavenie sa nepovažuje za porušenie povinností Spoločnosti a podnikateľovi z tohto dôvodu nevznikajú žiadne nároky voči Spoločnosti.

3.2 Heslo. k Zákazníckemu účtu a ochrana. Podnikateľ si pri registrácii a vytváraní Zákazníckeho účtu sám určí jedinečné heslo, ktoré ho oprávňuje na prístup do Zákazníckeho účtu. Podnikateľ má právo vygenerované heslo zmeniť, a to vo svojom profile v Zákazníckom účte. V prípade zabudnutia hesla je podnikateľ oprávnený požiadať o zabezpečenie vygenerovania nového hesla. Podnikateľ je zodpovedný za zachovanie dôvernosti svojho Zákazníckeho účtu (najmä za zabezpečenie hesla) a za všetky aktivity vykonávané v tomto Zákazníckom účte alebo prostredníctvom neho; v prípade narušenia integrity Zákazníckeho účtu (vrátane straty hesla), je podnikateľ povinný bezodkladne, najneskôr do 24 hodín od kedy došlo k takémuto narušeniu, informovať Spoločnosť o tejto skutočnosti. Spoločnosť nie je zodpovedná za akýkoľvek neoprávnený zásah do integrity Zákazníckeho účtu, ktorý je spôsobený stratou hesla alebo sprístupnením hesla a/alebo obsahu Zákazníckeho účtu tretej osobe zo strany podnikateľa.

3.3 Prihlásenie sa do Zákazníckeho účtu. Riadne registrovaný Zákazník je oprávnený sa kedykoľvek prihlásiť do svojho Zákazníckeho účtu. Zákaznícky účet je Zákazník povinný využívať pri odosielaní Objednávok, ako aj pre účely zmeny údajov vo svojom profile.

3.4 Zánik Zákazníckeho účtu. Spoločnosť je oprávnená zrušiť Zákaznícky účet v prípade (a) ak zistí, že Zákazník uviedol nesprávne, nepravdivé alebo neúplné údaje, (b) ak sa Zákazník neprihlásil do Zákazníckeho účtu viac ako 5 rokov, (c) ak Zákazník požiada o zrušenie Zákazníckeho účtu alebo (d) v iných prípadoch podľa týchto VOP alebo všeobecne záväzných právnych predpisov. Zákazník je oprávnený kedykoľvek požiadať Spoločnosť o zrušenie Zákazníckeho účtu, a to zaslaním žiadosti na e‑mail obchod@anitask.sk. V prípade, ak má Zákazník objednaný Tovar, Spoločnosť na túto skutočnosť Zákazníka upozorní a zároveň ho informuje, že k zániku Zákazníckeho účtu dôjde až po riadnom splnení Zmluvy.

3.5 Účinky zániku Zákazníckeho účtu. Po zániku Zákazníckeho účtu Spoločnosť vymaže všetok Obsah týkajúci sa Zákazníka a Užívateľského účtu, pričom tento Obsah Spoločnosť nie je povinná zálohovať pre budúce použitie. Tým nie je dotknuté oprávnenie a zároveň aj povinnosť Spoločnosti uchovávať vybrané informácie a údaje v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov (napr. pre daňové a účtovné účely).

3.6 Vyhlásenia o E‑shope. Prístup do E‑shopu a používanie Užívateľského účtu sú poskytované a sprístupnené tretím osobám "tak, ako sú" (as available), a preto Spoločnosť NEZARUČUJE, že E‑shop a Užívateľský účet budú (a) nepretržite dostupné alebo neprerušované; (b) bez vád, chýb, incidentov, vírusov alebo škodlivých komponentov; (c) zodpovedať požiadavkám, očakávaniam a špecifikáciám tretích osôb; (d) pracovať s akýmkoľvek hardvérom alebo softvérom. S VÝNIMKOU PRÍPADOV VÝSLOVNE UVEDENÝCH V TÝCHTO VOP, SPOLOČNOSŤ NEPOSKYTUJE ŽIADNE INÉ ZÁRUKY VO VZŤAHU K E‑SHOPU, UŽÍVATEĽSKÉMU ÚČTU ALEBO INÝM PODMIENKAM A TÝMTO VYLUČUJE AKÉKOĽVEK INÉ ZÁRUKY, KTORÉ SÚ ČI UŽ VÝSLOVNÉ, PREDPOKLADANÉ ALEBO ZÁKONNÉ, NAJMÄ, NIE VŠAK VÝLUČNE ZÁRUKY TÝKAJÚCE SA TITULU UŽÍVANIA, NEPORUŠOVANIA PRÁV A PLNENIA POVINNOSTÍ, KVALITY, SPOĽAHLIVOSTI ALEBO VHODNOSTI PRE URČITÝ ÚČEL. AK SÚ PRÁVA ALEBO NÁHRADY PODĽA ZÁKONA KOGENTNÉ, BUDÚ VYKONANÉ V SÚLADE S TAKÝMTO ZÁKONOM, POSTUPMI A OBMEDZENIAMI VÝSLOVNE UVEDENÝMI TÝMTO ZÁKONOM.

4. Objednávka a uzatvorenie Zmluvy

4.1. Ponuka. Spoločnosť zverejňuje v E‑shope informácie o ponúkanom Tovare, jeho cene a nákladoch spojených s jeho online predajom a dodaním.

4.2.Objednávka. V prípade, ak má Zákazník záujem o kúpu Tovaru, ktorého ponuka je zverejnená v E‑shope, Zákazník vyberie z ponuky Tovaru ním požadovanú položku Tovaru, a to kliknutím na predmetnú položku Tovaru, následne uvedie množstvo Tovaru a klikne na tlačidlo "Kúpiť". Zákazník je oprávnený ďalej pokračovať v prehliadaní ponuky Tovaru a rovnakým spôsobom označiť aj iné položky Tovaru, ktoré sú ponúkané v E‑shope. Po ukončení výberu príslušných položiek Tovaru a v prípade záujmu Zákazníka prejsť k záväznej Objednávke vybraných položiek Tovaru, Zákazník klikne na tlačidlo umiestnené v pravej hornej časti E‑shopu, označené ako "prejsť do košíka" a následne je Zákazníkovi poskytnutá zhrňujúca informácia o Tovare, ktorý má záujem kúpiť. Zákazník je v tejto fáze oprávnený odstrániť a pridať položky Tovaru, či meniť množstvo. V prípade, ak Zákazník ukončil výber položiek Tovaru, pokračuje vo vypĺňaní Objednávky voľbou krajiny dodania, požadovaného spôsobu dopravy a spôsobu platby. Následne po kliknutí na tlačidlo "Pokračovať ku kontaktných údajom" bude presmerovaný na podstránku, kde vyplní fakturačné a dodacie údaje. V prípade, ak sa údaje o dodaní (osobe a mieste dodania Tovaru) nezhodujú s údajmi o Zákazníkovi, Zákazník zaklikne tlačidlo "Adresa dodania je iná ako adresa fakturačná" a vyplní príslušné údaje o dodaní. Po riadnom vyplnení všetkých požadovaných údajov Zákazník klikne na tlačidlo "Pokračovať ku kontrole údajov", v rámci ktorej sa Zákazníkovi zhrnú informácie o Objednávke, a to najmä o položkách objednávaného Tovaru, množstve, spôsobe dopravy, platbe, fakturačných údajoch ("Kontaktné údaje"), prípadne dodacích údajov, ak sú vyplnené, ako aj Cene, vrátane celkovej Ceny s DPH za celú Objednávku Tovaru. V tejto časti označenej ako "Kontrola údajov" Zákazník zároveň odklikne tlačidlo "Oboznámil som sa s VOP a Podmienkami ochrany osobných údajov. Odoslaním objednávky sa zaväzujem k jej úhrade", čím potvrdí znenie týchto VOP a vôľu byť nimi viazaný, ako aj skutočnosť, že sa oboznámil s informáciami o podmienkach spracúvania osobných údajov Spoločnosťou. Objednávka Zákazníka je zaslaná Spoločnosti okamihom kliknutia na tlačidlo "Objednať". Následne je okamžite vygenerované číslo Objednávky, ktoré sa Zákazníkovi automaticky zobrazí.

4.3. Prijatie a potvrdenie Objednávky. Spoločnosť zašle Zákazníkovi na e‑mailovú adresu uvedenú v Objednávke, informáciu o prijatí Objednávky, pričom Spoločnosť následne preverí dostupnosť jednotlivých položiek objednaného Tovaru, ako aj spôsobilosť Spoločnosti riadne a včas dodať Tovar Zákazníkovi podľa Objednávky; na základe dotknutého preverenia Spoločnosť buď Objednávku potvrdí (ďalej len "potvrdenie Objednávky") alebo Zákazníka informuje o nemožnosti dodania Tovaru a Objednávku stornuje. K uzavretiu Zmluvy, a teda ku vzniku konkrétnych práv a povinností zmluvných strán vo vzťahu k príslušnému Tovaru, dochádza až okamihom potvrdenia Objednávky Spoločnosťou.

4.4. Ďalšia komunikácia. Na e‑mailovú adresu Zákazníka budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Objednávky, najmä informácia o jej overení, faktúra či iná súvisiaca dokumentácia.

5. Cena a platobné podmienky

5.1 Cena. Všetky ceny Tovaru uvedené v E‑shope sú konečné, a pripočítava sa k nim DPH v zmysle príslušných daňových predpisov (podľa vybranej krajiny dodania Tovaru), pričom Cena zahŕňa aj náklady na balenie Tovaru. Spoločnosť je platiteľom DPH.

5.2 Náklady nezahrnuté v Cene. V Cene nie sú zahrnuté náklady na dodanie Tovaru a úhradu Ceny, pričom výška týchto nákladov (ak existujú) je vždy Zákazníkovi zobrazená pri vypĺňaní Objednávky, a teda Zákazník je oboznámený s výškou týchto nákladov vždy pred odoslaním Objednávky. V prípade, ak dôjde ku zmene podmienok dopravy či úhrady, prípadne si Zákazník so súhlasom Spoločnosti vymieni osobitné podmienky dopravy alebo úhrady Ceny, zodpovedá za náklady a riziká s tým spojené.

5.3 Zľava z Ceny. Poskytnutie akejkoľvek zľavy z Ceny Zákazníkovi je možné iba na základe predchádzajúcej výslovnej písomnej dohody Zmluvných strán.

5.4 Právo na zaplatenie Ceny a jej splatnosť. Okamihom odoslania Objednávky vzniká Zákazníkovi povinnosť zaplatiť Cenu Tovaru. Faktúru alebo iný daňový doklad Spoločnosť vystaví a zašle Zákazníkovi bez zbytočného odkladu po prijatí Objednávky, a to elektronickou formou na e‑mail Zákazníka uvedený v Objednávke. Cena je splatná do '3" kalendárnych dní odo dňa jej vystavenia, pokiaľ vo faktúre nie je určená dlhšia splatnosť. Ak Zákazníkovi nebude doručená zo strany Spoločnosti faktúra za dodaný Tovar ani 15 dní po potvrdení Objednávky, Zákazník je povinný o tom informovať Spoločnosť. Za úhradu Ceny bankovým prevodom a/alebo vkladom sa považuje okamih pripísania príslušnej fakturovanej čiastky v plnej výške na bankový účet Spoločnosti uvedený vo faktúre, ak Spoločnosť neoznámi Zákazníkovi iný bankový účet, na ktorý má Zákazník uhradiť fakturovanú Cenu. Náklady platobného styku znáša v plnom rozsahu Zákazník. V prípade, ak si Zákazník určil platbu v hotovosti, je povinný Cenu uhradiť najneskôr pri dodaní Tovaru.

5.5 Omeškanie s úhradou Ceny. V prípade omeškania Zákazníka s úhradou dohodnutej Ceny alebo jej časti je Spoločnosť oprávnená požadovať od Zákazníka zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,05 % denne z dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania. Týmto nie je dotknutý nárok Spoločnosti na náhradu škody v jej plnej výške popri dojednanej zmluvnej pokute.

5.6 Započítavanie platieb v prípade čiastkových úhrad. Platby došlé od Zákazníka sa započítavajú prednostne na úhradu zmluvných pokút a zákonných úrokov z omeškania, a až následne na istinu pohľadávky, a to bez ohľadu na odlišné určenie zo strany Zákazníka. Ak má Zákazník voči Spoločnosti niekoľko peňažných záväzkov, platenie sa týka najskôr záväzku, ktorého splnenie nie je zabezpečené alebo je najmenej zabezpečené, inak záväzku najskôr splatného, a to bez ohľadu na odlišné určenie zo strany Zákazníka.

5.7 Započítanie pohľadávok. Zákazník nie je oprávnený jednostranne si započítať akúkoľvek svoju pohľadávku voči pohľadávke Spoločnosti.

5.8 Zákaz zadržiavania platieb a prerušenie dodávky Tovaru. Zákazník nie je oprávnený zadržiavať Spoločnosti platby dohodnutej Ceny z dôvodu, že prebieha reklamácia Spoločnosťou dodaného Tovaru alebo nárokov na náhradu škody. Ak je Zákazník v omeškaní s úhradou akejkoľvek pohľadávky Spoločnosti, Spoločnosť nie je, až do úplného vyrovnania všetkých splatných a nesplatných pohľadávok Spoločnosti, ktoré má voči Zákazníkovi, povinná Zákazníkovi dodať ďalší Tovar, hoci došlo k uzavretiu Zmluvy medzi Zmluvnými stranami, na základe ktorej má Spoločnosť dodať Zákazníkovi Tovar.

6. Miesto a čas dodania Tovaru

6.1 Miesto dodania Tovaru. Miesto dodania Tovaru je sídlo Zákazníka alebo iná dodacia adresa, uvedené v Objednávke, prípadne osobitne dohodnuté medzi Zmluvnými stranami. Spoločnosť určuje všetky podmienky dodania vrátane prepravy, trasy, ako aj osoby špeditéra či dopravcu, pričom je oprávnená dodanie Tovaru zabezpečovať aj vlastnými pracovníkmi a dopravnými prostriedkami. V prípade, ak nedochádza k odoslaniu Tovaru Zákazníkovi, platí, že Spoločnosť splní povinnosť dodať Tovar tým, že umožní Zákazníkovi nakladať s Tovarom v mieste sídla Spoločnosti alebo v inom mieste určenom Spoločnosťou (napr. v jej sklade).

6.2 Povinnosti Zákazníka pri dodaní Tovaru. Zákazník je povinný prevziať dodaný Tovar v mieste dodania a Spoločnosti poskytnúť všetku ňou požadovanú súčinnosť. Zákazník je povinný vždy pri prevzatí Tovaru prekontrolovať stav dodaného Tovaru vrátane množstva, akosti, vyhotovenia a obalu tovaru, nakoľko na neskoršie reklamácie sa nebude prihliadať. Prevzatie Tovaru je Zákazník povinný potvrdiť na dodacom liste alebo inom potvrdení predloženom Spoločnosťou (napr. odovzdávacom protokole). Ak je výslovne medzi Spoločnosťou a Zákazníkom dohodnuté prevzatie Tovaru v mieste určenom Spoločnosťou (napr. v sklade Spoločnosti), a teda Tovar sa nezasiela, je Zákazník povinný prevziať Tovar bez zbytočného odkladu po doručení oznámenia Spoločnosti Zákazníkovi, že môže s Tovarom nakladať, a to výhrade v takto určenom mieste Spoločnosti a na základe Zákazníkom potvrdeného odovzdávacieho protokolu. Zákazník v takomto prípade znáša všetky náklady súvisiace s prevzatím Tovaru podľa tohto odseku VOP.

6.3 Dodacia lehota. Ak nie je písomne dohodnuté medzi Zmluvnými stranami inak, sú Spoločnosťou oznámené dodacie lehoty (uvedené napr. v potvrdení Objednávky) predbežné a nezáväzné a Spoločnosť je povinná dodať Tovar v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu plnenia, miesto dodania Zákazníkovi, okamih predchádzajúceho dodania Tovaru zo strany jej výrobcov alebo dodávateľov, ako aj ďalšie okolnosti, ktoré sú spôsobilé ovplyvniť dodaciu lehotu Spoločnosti. Dodacia lehota začína plynúť dňom potvrdenia Objednávky, pokiaľ nie je medzi Zmluvnými stranami dohodnuté inak. Dodacia lehota neplynie po dobu, počas ktorej Zákazník porušuje svoje povinnosti a/alebo neposkytuje Spoločnosti súčinnosť požadovanú Spoločnosťou. Spoločnosť je oprávnená dodať Tovar kedykoľvek v priebehu dodacej lehoty, pričom Zákazník je povinný takéto plnenie prijať a nie je oprávnený ho odmietnuť. Spoločnosť je rovnako oprávnenáposkytnúť Zákazníkovi plnenie aj po častiach, pričom Zákazník je povinný takéto čiastočné plnenie prijať.

6.4 Vylúčenie omeškania dodania Tovaru. Spoločnosť nie je v omeškaní s dodaním Tovaru, ak nebola zo strany Spoločnosti dodržaná dodacia lehota z dôvodu (a) udalosti spôsobenej vyššou mocou alebo (b) okolnosti, ktorá má za následok, že nie je možné včasné plnenie od Spoločnosti oprávnene požadovať (najmä kvôli vypredaniu zásob, nedostupnosti Tovaru, stiahnutia Tovaru z predaja výrobcom alebo štátnou inštitúciou) alebo (c) akejkoľvek inej okolnosti, ktorá vznikla bez úmyselného zavinenia Spoločnosti. Ak sa stane plnenie na základe týchto okolností nemožné alebo sťažené, resp. dôjde k zmareniu účelu Zmluvy, povinnosť Spoločnosti poskytnúť plnenie podľa Zmluvy zanikne, a to bez akéhokoľvek protinároku Zákazníka; pre odstránenie akýchkoľvek pochybností platí, že Zmluvné strany sa dohodli na vylúčení aplikácie § 357 Obchodného zákonníka. Spoločnosť je však povinná v takom prípade vrátiť Zákazníkovi už zaplatenú Cenu za nedodaný Tovar, a to v primeranej lehote rovnakým spôsobom, aký použil Zákazník pri platbe, prípadne inou vhodnou formou, napríklad bankovým prevodom.

6.5 Uskladnenie Tovaru a iné nároky Spoločnosti. V prípade omeškania dodania Tovaru, za ktoré nezodpovedá Spoločnosť podľa ods.6.3 a 6.4 VOP, je Spoločnosť oprávnená na náklady Zákazníka uskladniť Tovar a Spoločnosť je ďalej oprávnená s ním podľa vlastného uváženia nakladať a v takomto prípade je Zákazník povinný uhradiť Spoločnosti všetky poplatky a výdavky s tým spojené, vrátane nákladov za skladovanie, opätovné balenie, spätnú prepravu a pod. Ak nedôjde k prevzatiu Tovaru ani na základe dodatočnej výzvy Spoločnosti, je Spoločnosť oprávnená Tovar na náklady Zákazníka predať alebo s ním naložiť iným spôsobom podľa vlastného uváženia; tým nie je dotknutá povinnosť Zákazníka zaplatiť Cenu za Tovar, ani právo Spoločnosti uplatňovať svoje iné nároky, ktoré jej tým vznikli.

6.6 Oprávnenie zrušiť dodanie Tovaru. Ak má Spoločnosť dôvod domnievať sa, že Zákazník nie je schopný plniť svoje záväzky voči Spoločnosti, Spoločnosť je oprávnená zrušiť dodávku Tovaru.

7. Vlastnícke právo a nebezpečenstvo škody

7.1 Prechod vlastníckeho práva. Dodaný Tovar je výlučným vlastníctvom Spoločnosti až do kumulatívneho splnenia týchto podmienok: (a) úplného zaplatenia dohodnutej Ceny v jej plnej výške a (b) riadneho prevzatia Tovaru Zákazníkom.

7.2 Prechod nebezpečenstva škody. Nebezpečenstvo škody a/alebo náhodného zničenia Tovaru, prechádza pokiaľ nie je dohodnuté alebo nevyplýva z týchto VOP inak, na Zákazníka jeho dodaním Zákazníkovi. Za dodanie Zákazníkovi sa považuje nielen odovzdanie Tovaru Zákazníkovi, ale aj umožnenie nakladať s Tovarom či odovzdanie Tovaru na prepravu prvému dopravcovi alebo dodanie Tovaru Zákazníkovi iným spôsobom. Ak sa Zákazník dostane do omeškania tým, že neprevezme Tovar alebo neposkytne súčinnosť potrebnú k tomu, aby Spoločnosť mohla splniť svoju povinnosť, je Spoločnosť oprávnená požadovať od Zákazníka náhradu vzniknutej škody, pričom na Zákazníka prechádza po dobu takéhoto omeškania nebezpečenstvo škody na Tovare, a to aj v prípade, ak nedošlo k faktickému odovzdaniu tovaru Zákazníkovi.

8. Náhrada škody

8.1 Zodpovednosť Spoločnosti za škodu. Nakoľko nie je odôvodnené predpokladať, že by Zákazníkovi porušením povinností zo strany Spoločnosti mohla vzniknúť škoda väčšia, ako je Cena Tovaru, ktorú Zákazník do času vzniku škody už uhradil Spoločnosti, platí, že Spoločnosť je povinná nahradiť Zákazníkovi škodu vzniknutú zavineným porušením povinností z jej strany maximálne do výšky Ceny, ktorú Zákazník do času vzniku škody Spoločnosti už uhradil ako dohodnutú Cenu za dodanie Tovaru.

8.2 Zodpovednosť Zákazníka za škodu. Zákazník zodpovedá za akúkoľvek škodu vzniknutú na majetku Spoločnosti v dôsledku porušenia jeho povinností v jej plnej výške, a to aj v prípade existencie okolností vylučujúcich zodpovednosť. Škodu je Zákazník povinný nahradiť Spoločnosti bezodkladne po tom, čo ho k splneniu tejto povinnosti Spoločnosť písomne vyzvala.

9. Nároky z vád Tovaru

9.1 Zodpovednosť za vady. Spoločnosť zodpovedá za vady dodávaného Tovaru, ktoré existovali v čase jeho odovzdania Zákazníkovi. Spoločnosť nezodpovedá za vady, o ktorých Zákazník v čase odovzdania Tovaru vedel alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti vedieť mal a mohol.

9.2 Zistenie a uplatnenie vady. Zákazník je povinný pri preberaní Tovaru od Spoločnosti tento riadne prezrieť a písomne vytknúť zistené vady dodávaného Tovaru najneskôr do 2 pracovných dní odo dňa, kedy mal Zákazník vadu zistiť pri vynaložení odbornej starostlivosti pri prehliadke (uplatňuje sa u zjavných vád a množstevných vád), najneskôr však do 1 mesiaca od okamihu dodania Tovaru (uplatňuje sa u skrytých vád). Pokiaľ došlo k odovzdaniu Tovaru na základe odovzdávacieho protokolu, je Zákazník oprávnený uplatniť vady, ktoré je možné zistiť pri prehliadne Tovaru, najneskôr v tomto odovzdávacom protokole, pričom neskoršie uplatnenie takýchto vád je vylúčené. V prípade, ak Zákazník tieto svoje povinnosti nesplní riadne a včas, považuje sa dodanie Tovaru zo strany Spoločnosti za riadne a vykonané včas a akékoľvek nároky Zákazníka z vád zanikajú. Taktiež v prípade, ak je Zákazník v omeškaní s poskytnutím akejkoľvek súčinnosti potrebnej k vykonaniu dodávky Tovaru alebo bezdôvodne odmietne prijať Spoločnosťou riadne ponúknuté plnenie alebo jeho časť, je Spoločnosť oprávnená jednostranne podpísať potvrdenie o dodaní, čím sa považuje dodávka Tovaru za prevzatú Zákazníkom a platí, že Tovar bol dodaný bez akýchkoľvek vád.

9.3 Spôsob odstránenia vady. V prípade, ak má Tovar vadu, je Spoločnosť povinná odstrániť vadu, a to spôsobom podľa svojho uváženia, najmä, avšak nie s obmedzením, opravou alebo dodaním náhradného Tovaru alebo dodaním chýbajúceho Tovaru alebo poskytnutím zľavy z Ceny. Odstrániť vadu niektorým zo spôsobov je Spoločnosť povinná v primeranej lehote, ktorú na tento účel Spoločnosť určí a oznámi Zákazníkovi. V prípade, ak nedôjde k odstráneniu vady riadne a včas zo strany Spoločnosti a Zmluva je porušená podstatným spôsobom, je Zákazník oprávnený od Zmluvy odstúpiť alebo požadovať zľavu z Ceny, pričom uplatnenie takéhoto nároku je Zákazník povinný Spoločnosti oznámiť najneskôr do 3 pracovných dní od jeho vzniku, inak zaniká. V prípade, ak nedôjde k odstráneniu vady riadne a včas a Zmluva je porušená nepodstatným spôsobom, je Zákazník oprávnený požadovať iba zľavu z Ceny, pričom uplatnenie takéhoto nároku je Zákazník povinný Spoločnosti rovnako oznámiť najneskôr do 3 pracovných dní od jeho vzniku, inak zaniká.

9.4 Náklady. V prípade, ak Zákazník upovedomí Spoločnosť o vade, za ktorú podľa názoru Zákazníka zodpovedá Spoločnosť, a tá predmetnú vadu nezistí, je Zákazník povinný uhradiť Spoločnosti všetky vykonané práce spojené s reklamáciou, ako aj všetky výdavky a náklady s tým súvise.

9.5 Súčinnosť. V prípade, ak Zákazník uplatní svoje nároky z vád Tovaru, avšak neumožní Spoločnosti bez zbytočného odkladu vykonať obhliadku reklamovanej vady a/alebo disponovať s reklamovaným Tovarom za účelom zistenia a preverenia vytýkaných vád, nároky Zákazníka zo zodpovednosti za vady zanikajú.

10. Obmedzenia zodpovednosti

10.1 SPOLOČNOSŤ NIE JE ZODPOVEDNÁ ZA SKUTOČNÚ ŠKODU, UŠLÝ ZISK, UJMU, STRATU ALEBO POŠKODENIE, NEPRESNOSŤ AKÝCHKOĽVEK INFORMÁCIÍ A DÁT, VYNALOŽENIE NÁKLADOV NA OBSTARANIE NÁHRADNÉHO TOVARU, ALEBO AKÉKOĽVEK PRIAME, NEPRIAME, VÝSLOVNÉ ALEBO NEVÝSLOVNÉ ŠKODY ALEBO AKÉKOĽVEK INÉ NÁROKY VYPLÝVAJÚCE ZO ZODPOVEDNOSTI (VRÁTANE NEDBANLIVOSTI ALEBO OBJEKTÍVNEJ ZODPOVEDNOSTI), A TO ANI V PRÍPADE, ŽE MOŽNOSŤ VZNIKU TÝCHTO ŠKÔD BOLA OZNÁMENÁ, PRÍPADNE PREDVÍDATEĽNÁ.

10.2 OBMEDZENIA A VYLÚČENIA ZODPOVEDNOSTI SPOLOČNOSTI SÚ NEZÁVISLÉ OD AKÝCHKOĽVEK DOHÔD A POUŽIJÚ SA V NAJŠIRŠOM ROZSAHU POVOLENOM APLIKOVATEĽNÝM PRÁVOM. OBMEDZENIA A VYLÚČENIA ZODPOVEDNOSTI SPOLOČNOSTI, KTORÉ NIE SÚ V SÚLADE SO ZÁKONOM, SA BUDÚ POSUDZOVAŤ TAK, ŽE ZÁRUKY A ZODPOVEDNOSTI BUDÚ SPOLOČNOSŤOU POSKYTNUTÉ V MINIMÁLNOM ROZSAHU POVOLENOM ZÁKONOM. AK PRÁVO ALEBO NÁHRADA SÚ PODĽA ZÁKONA KOGENTNÉ, BUDÚ VYKONANÉ V SÚLADE S TÝMTO ZÁKONOM, POSTUPMI A OBMEDZENIAMI VÝSLOVNE UVEDENÝMI TÝMTO ZÁKONOM.

10.3 Lehota na uplatnenie práv a nárokov. Ak zákonná kogentná úprava neustanovuje dlhšiu lehotu, akýkoľvek nárok Zákazníka môže byť uplatnený voči Spoločnosti len najneskôr do 1 roka odo dňa jeho vzniku, v opačnom prípade nárok Zákazníka zaniká; kratšie lehoty v zmysle týchto VOP a/alebo príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov tým nie sú dotknuté.

11. Mlčanlivosť

11.1 Mlčanlivosť. Zákazník je povinný zachovávať mlčanlivosť o Dôverných informáciách Spoločnosti a neprezradiť alebo nepoužiť takéto Dôverné informácie.

11.2 Zverejnenie. Odsekom 11.1 týchto VOP nie je dotknuté zverejnenie alebo iné použitie informácií v prípade, ak (a) zverejnenie alebo iné použitie informácií je požadované zákonom, orgánom verejnej alebo súdnej moci, alebo je nevyhnutné s ohľadom na plnenie Zmluvy; (b) sa informácie poskytujú odborným poradcom na báze "potrebné vedieť" a za predpokladu záväzku takýchto odborných poradcov dodržiavať ustanovenia tohto článku VOP; (c) Spoločnosť poskytla predchádzajúci písomný súhlas so zverejnením alebo iným použitím informácií. V akomkoľvek spore týkajúcom sa aplikácie týchto výnimiek bude dôkazné bremeno na Zákazníkovi, pričom takýto dôkaz musí byť jasný a presvedčivý.

11.3 Trvanie. Zákazník je povinný zachovávať mlčanlivosť podľa tohto článku VOP po dobu 5 rokov, avšak za predpokladu, že to vyplýva z povahy jednotlivých Dôverných informácií (najmä, nie však výlučne, obchodné tajomstvo, ochrana osobných údajov v zmysle GDPR), Zákazník je povinný aj dlhšie zachovávať mlčanlivosť o tých Dôverných informáciách.

12. Ochrana osobných údajov

Spoločnosť týmto potvrdzuje, že spracúva osobné údaje dotknutých osôb v súlade so všeobecným nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane osobných údajov (ďalej len "GDPR") a zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Bližšie informácie o ochrane osobných údajov sú zverejnené na E‑shope na URL adrese: Bezpečnosť a ochrana osobných údajov.

13. Trvanie Zmluvy

13.1 Vznik Zmluvy. Zmluva nadobúda platnosť a účinnosť dňom jej uzavretia Zmluvnými stranami v zmysle čl. 4 VOP.

13.2 Zánik Zmluvy. Zmluvné strany sa dohodli, že Zmluva zaniká: (a) odstúpením od tejto Zmluvy zo strany ktorejkoľvek Zmluvnej strany z dôvodov uvedených v týchto VOP alebo príslušných všeobecne záväzných právnych predpisoch; (b) dohodou Zmluvných strán; (c) iným spôsobom stanoveným v týchto VOP a/alebo vo všeobecne záväzných právnych predpisoch.

13.3 Odstúpenie Spoločnosti od Zmluvy. Spoločnosť je oprávnená od Zmluvy odstúpiť najmä: (a) v prípade nezaplatenia Ceny Zákazníkom v lehote jej splatnosti, (b) v prípade iného podstatného porušenia povinnosti Zákazníka; (c) v prípade, ak Zákazník poruší ktorúkoľvek svoju povinnosť nepodstatným spôsobom a k náprave nedôjde ani v dodatočnej lehote poskytnutej Zákazníkovi zo strany Spoločnosti, (d) v prípade, ak sa preukáže, že ktorékoľvek vyhlásenie alebo informácia poskytnuté Zákazníkom, sú nesprávne, nepravdivé alebo neúplné.

13.4 Odstúpenie Zákazníka od Zmluvy. Zákazník je oprávnený od Zmluvy odstúpiť len v prípade, ak je Spoločnosť v dôsledku svojho zavineného konania v omeškaní s dodaním Tovaru o viac ako 30 kalendárnych dní, pričom Zákazník je povinný pred odstúpením od Zmluvy z vyššie uvedeného dôvodu poskytnúť Spoločnosti prostredníctvom písomnej výzvy dodatočnú lehotu na plnenie v trvaní najmenej 7 kalendárnych dní odo dňa jej doručenia Spoločnosti.

13.5 Pretrvávajúce ustanovenia. Všetky ustanovenia, ktorých povaha to pripúšťa, zostanú zachované aj po zániku Zmluvy (napr. o mlčanlivosti, rozhodnom práve, zodpovednosti za škodu atď.).

14. Spoločné a záverečné ustanovenia

14.1 Postúpenie pohľadávok a prevod práv a povinností. Spoločnosť je oprávnená v plnom rozsahu postúpiť pohľadávky a previesť práva a povinnosti zo Zmluvy na tretiu osobu, s čím Zákazník výslovne súhlasí. Zákazník nie je oprávnený postúpiť pohľadávky a previesť práva a záväzky zo Zmluvy na tretiu osobu bez predchádzajúceho písomného súhlasu Spoločnosti.

14.2 Vyššia moc. Spoločnosť nezodpovedá za porušenie svojich povinností a záväzkov spôsobených vyššou mocou (vis maior). Vyššou mocou sa rozumie okolnosť, ktorá nastala nezávisle od vôle Zmluvných strán, je nepredvídateľná, neprekonateľná a neodvrátiteľná, najmä povodeň, požiar, zemetrasenie či iná prírodná udalosť alebo katastrofa, mimoriadna situácia, nepokoje, povstanie, štrajk, invázia, vojna, vojnový, výnimočný alebo núdzový stav, terorizmus, epidémia/pandémia alebo prepuknutie nákazlivej choroby (napr. ochorenia COVID‑19 spôsobeným koronavírusom SARS‑CoV‑2), zmena legislatívy vrátane prijatia novej legislatívy, či všeobecne záväzné opatrenia vydané orgánmi verejnej moci vrátane karanténnych opatrení, embarga, vývozných alebo dovozných obmedzení či iných zákazov a príkazov, výpadok elektrickej energie, obmedzenia alebo zastavenia dodávok dodávateľov Spoločnosti a pod.

14.3 Doručovanie. Pokiaľ z príslušných ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov alebo týchto VOP výslovne nevyplýva niečo iné, doručujú si Zmluvné strany písomnosti osobne, e‑mailom, prostredníctvom Zákazníckeho účtu v E‑shope, poštou, alebo iným vhodným spôsobom (napr. kuriérom), pričom tieto sa považujú za doručené v momente, kedy sa dostali do sféry dispozície druhej Zmluvnej strany. Pre odstránenie pochybností platí, že písomnosť sa dostane do sféry dispozície druhej Zmluvnej strany aj vtedy, ak: (a) si ju druhá Zmluvná strana neprevzala, nakoľko nebola zastihnutá na adrese doručovania, pričom písomnosť sa v takom prípade považuje za doručenú na druhý deň po tom, čo bola daná písomnosť doručená na dané obvyklé miesto doručovania; (b) sa písomnosť nepodarilo doručiť poštou na adresu adresáta, pričom za doručenú sa v takomto prípade považuje písomnosť v deň, kedy bola písomnosť vrátená odosielateľovi ako nedoručiteľná (napr. s poznámkou "adresát neznámy"); (c) nie je doručenie úspešné pre akúkoľvek inú prekážku, ktorú nezapríčinila doručujúca Zmluvná strana, pričom za doručenú sa v takomto prípade považuje písomnosť v deň, kedy doručujúca Zmluvná strana zistila danú prekážku potom, čo sa pokúsila o doručenie; (d) Zmluvná strana, ktorej sa písomnosť doručuje, odmieta prevziať túto písomnosť, pričom dôsledky inak súvisiace s doručením nastávajú v deň odmietnutia prevzatia písomnosti; (e) ide o elektronické doručovanie, pričom písomnosť sa považuje za doručenú na druhý deň po jej odoslaní na e‑mailovú adresu Zmluvnej strany. V prípade zmeny adresy alebo akéhokoľvek iného kontaktného údaju je príslušná Zmluvná strana povinná písomne a bez zbytočného odkladu oznámiť túto zmenu druhej Zmluvnej strane.

14.4 Spätná väzba a ponuka. Zákazník poskytne Spoločnosti návrhy alebo spätnú väzbu o E‑shope alebo Tovare, ak o to Spoločnosť požiada, a Spoločnosť môže túto spätnú väzbu použiť a upraviť na akýkoľvek účel, vrátane vývoja a vylepšenia E‑shopu alebo sortimentu Tovaru, bez akejkoľvek zodpovednosti, obmedzenia alebo platby Zákazníkovi. Spoločnosť je oprávnená oslovovať Zákazníkov a informovať ich o E‑shope, Tovare, akciách, zľavách a iných produktoch Spoločnosti, ako aj akejkoľvek jej inej činnosti a aktivitách, pričom takúto komunikáciu je oprávnená viesť akýmkoľvek spôsobom, vrátane e‑mailov a automatizovaných telefonických hovorov, pričom takáto komunikácia Spoločnosti sa nebude považovať za nevyžiadanú komunikáciu (spam), reklamu alebo obchodné vyhlásenie.

14.5 Odporúčania. Zákazník týmto udeľuje Spoločnosti právo uvádzať Zákazníka ako zmluvnú stranu Spoločnosti, a to v reklamných a marketingových materiáloch, najmä na E‑shope, inej webovej stránke Spoločnosti a/alebo jej spriaznenej osoby, v prezentáciách určených pre potenciálnych zákazníkov alebo partnerov a v iných propagačných materiáloch Spoločnosti a/alebo jej spriaznenej osoby.

14.6 Predĺženie premlčacej doby. V súlade s § 401 Obchodného zákonníka Zákazník vyhlasuje, že Spoločnosti predlžuje premlčaciu dobu vo vzťahu ku všetkým právam a nárokom, ktoré má Spoločnosť voči Zákazníkovi, a to na dobu desať (10) rokov od doby, keď táto začala po prvý raz plynúť.

14.7 Rozhodné právo. Vzájomné vzťahy Zmluvných strán sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, pričom Zmluvné strany týmto vylučujú aplikáciu akýchkoľvek kolíznych noriem, ktoré by určovali ako rozhodné právo iné právo, než je právo Slovenskej republiky.

14.8 Právomoc súdov. Všetky spory, ktoré vzniknú medzi Zmluvnými stranami, vyrieši s konečnou platnosťou príslušný súd Slovenskej republiky.

14.9 Oddeliteľnosť. V prípade, ak sa ktorékoľvek ustanovenie VOP stane neplatným a/alebo neúčinným, nebude mať táto neplatnosť a/alebo neúčinnosť žiadny vplyv na platnosť a/alebo účinnosť ostatných ustanovení, pokiaľ platné právne predpisy nestanovia inak. Zmluvné strany sa dohodli, že neplatné a/alebo neúčinné ustanovenia VOP nahradia ustanovením novým, ktoré svojím významom a povahou najviac zodpovedá pôvodnému ustanoveniu.

14.10Autorský Obsah. Informácie, text, obrazové, zvukové, obrazovo‑zvukové záznamy a iný Obsah týkajúci sa E‑shopu patrí Spoločnosti, resp. jej spriazneným osobám a dodávateľom, a títo sú oprávnení vykonávať k nim práva duševného vlastníctva, majetkové práva či poskytovať súhlas na ich používanie. Zákazník je oprávnený používať predmetný Obsah len pre vlastné, nekomerčné účely (interné operácie). Akékoľvek iné použitie, najmä jeho ďalšie šírenie, kopírovanie, zverejňovanie a poskytnutie tretej osobe, či vyťažovanie je bez súhlasu Spoločnosti zakázané.